mandag den 15. august 2011

Aluminium til skulpturer og følelsen af livsglæde

I fredags var jeg et smut forbi Bagsværd Jernhandel. Et sted jeg lærte at kende da jeg var barn. En jernhandel er et sted hvor man kan komme og aflevere alle mulige forskellige typer af ting i metal. Lige fra en knækket vandhane, en lille stump rustfrit stålrør, en radiator, en bukket kobber keddel til en hel bil. Min far havde ofte forskellige pladerester af materialer i rustfrit stål fra sin produktion, som han kørte der forbi og solgte. Indimellem var jeg med.

Første gang jeg var i Bagsværd Jernhandel som voksen var da jeg for ca 6 år siden ville finde en barre og sætte op på mine drenges værelse så de kunne klatre rundt i den. Det lykkedes. Jeg fandt et fint stærkt rør i rustfrit rør, som stort set passede på længden. Når man handler hos Bagsværd jernhandel finder man det man gerne vil købe og så bliver det vejet af og prissat efter hvad materiale det er lavet af.

Efterfølgende har jeg været forbi Bagsværd Jernhandel for at finde kobber og aluminium, som jeg genbruger til at skabe skulpturer og smykker. Jeg kan nemlig rigtig godt lide tanken om at de skabes af genbrug.

Jeg har gennem noget tid gået og rumlet med en idé til en større skulptur, men jeg har manglet materialer og derfor ikke helt kunnet se hvordan jeg skulle kunne skabe skulpturen. Men i fredags da jeg var forbi Bagsværd Jernhandel havde de fået det skønneste brugte aluminium ind i en helt fed dimension, som jeg kunne få lov at købe. Det er bare rigtig skønt og jeg glæder mig til at komme igang med at skabe de skulpturer som jeg har i hovedet.

Det er rigtig dejligt når man er heldig. Jeg følte simpelthen at jeg havde fundet guld, da jeg opdagede de aluminiumsstykker. Det boblede af glæde indeni mig, for nu vidste jeg at jeg ville kunne komme videre med den idé, der gennem nogle måneder har været ved at tage form i mine tanker.

Jeg har det sådan at når jeg føler den der livsglæde, så er det bare om at nyde den. Føle grundigt efter og lade den flyde over - altså flyde ud af kroppen og dele den med de mennesker som jeg kan dele til.

Har du tænkt på hvor dejligt det er at møde glade mennesker? Jeg har en lille opfordring til dig: Næste gang du bliver glad over et eller andet, så mærk grundigt efter, nyd følelsen af glæde, lad den vokse og lad glæden flyde over og del den med dine medmennesker.

1 kommentar:

  1. PRÆCIS!!! - det er sådan jeg har det når jeg synger... har netop været på 1 uges gospelhøjskole med navnet "Gospel Gør Glad" - og det var LIGE hvad det gjorde. Faktisk var det 4. gang jeg deltog, og hver eneste gang er jeg blevet tanket op - fyldt med glæde over livet, at være en del af et fællesskab og i det hele taget at være til. Da jeg sidste efterår var til Rosenmassage hos en kær veninde, fortalte jeg netop om min glæde ved gospelhøjskole-opholdet, og hun fortalte, at hun simpelthen kunne MÆRKE på min krop, at den føltes helt anderledes, vibrerende og stærk. TÆNK hvor meget det betyder, når vi mærker glæden...

    SvarSlet