fredag den 19. august 2011

HVORDAN SPISER MAN EN ELEFANT? - BID FOR BID


Kære Læser: Hvordan spiser man en elefant - bid for bid. Ordsproget omsat til maleri hjalp mig gennem behandlingerne for brystkræft.

Min mors søde kusine havde set ordsproget som en tegning med en dreng, en elefant og en far. Det virkede så stærkt at jeg måtte male billedet.

Elefanten er stor og går udover lærredet, for jeg følte at det var noget stort og ikke kendt jeg skulle igennem. Elefanten er malet rar for at det skulle være muligt at komme igennem den.

Maleriet hængte på væggen i min stue og efter hver operation/kemo/stråle-behandling tænkte jeg: Hvilken del af elefanten har jeg nu spist :-) 

Maleriet har efterfølgende været udlånt til Stråleterapien på Herlev Hospital, så andre kunne blive inspireret til at overskue egne udfordringer. Jeg har malet andre elefantmalerier til mennesker, der stod foran store udfordringer. Maleriet har været trykt som store postkort, der er blevet delt ud. Maleriet var i aftenshowet oktober 2008. Jeg låner gerne maleriet ud igen til steder hvor mennesker kan få glæde af det. Kontakt mig endelig :-)

Jeg tror, at hvis vi deler udfordringerne op bid for bid, så er de meget lettere at komme igennem.

Jeg tror, at det vi tænker om ting er vigtigere og mere betydningsfyldt end tingen selv.

Jeg malede min elefant så jeg vidste at jeg kunne komme gennem mine udfordringer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar