mandag den 29. august 2011

LOVE2LIVE,LIVE2LOVE - hvordan hjerte-projektet startede



Kære Læser da jeg i 2006 "endelig" fik konstateret brystkræft havde jeg jo desværre gået alt for mange år, hvor både min læge Lotte Winterberg og min gynækolog Erik Engdahl bare mente at min knude i brystet blot var kirtelvæv og ikke noget jeg skulle bekymre mig om. Fordi der var gået alt for lang tid kunne jeg ikke nøjes med bare at få fjernet en lille knude, for nu var det ikke længere kun en lille knude, men en meget stor knude, som havde spredt sig med makro-metastaser i lymfeknuderne under armen.

Hele brystet blev fjernet og der blev skåret ret kraftigt til, om jeg så må sige, i forbindelse med operationen med det efterfølgende resultat at jeg intet kunne med min højre arm i meget, meget lang tid. Jeg fik lymfedem i armen og havde mange smerter. Jeg kunne overhovedet ikke skrive med højre hånd længere. Jeg begyndte at lære mig selv at skrive med venstre hånd. Og jeg kunne ikke male mine store malerier.

Men jeg giver jo ikke sådan op, så jeg begyndte at male små malerier. Små malerier der udtrykker glæden ved livet, glæden ved at være i live. Små malerier der spreder glæde. Alle i det tema indeholdt et hjerte eller flere hjerter. Små malerier i alle mulige dejlige klare farver og mønstre, der spreder livsglæde.

Jeg blev inviteret til at udstille disse hjerte malerier på Gallery Blender i Perth i Australien sammen med hjerteformede støbte kunstværker skabt af den danske billedkunstner Michael Nielsen, der bor i Perth. Michael Nielsen og jeg fandt i den forbindelse på at titlen Love2Live,Live2Love var sigende for temaet. Og det har hjertemalerierne heddet lige siden.

Her nedenfor kan I se nogle af de smukke hjertemalerier, som jeg hele tiden nyder at male flere af. Send endelig kopi af et hjerte hvis du kender en du vil glæde. Det vil glæde mig :-)






1 kommentar:

  1. Kære Læser hvis du gerne vil skrive en kommentar og har problemer med det kan en let måde være at vælge at oprette en gratis medlem på wordpress. det tog mig 2 min, så sender de en mail til din inboks og den konfirmerer du blot ved at klikke. Så kan du vælge din wordpress profil, når du efterlader kommentar. Dette er blot en mulighed :-)

    SvarSlet